Garancija

Vsi izdelki v spletni trgovini www.gume-zivic.si imajo garancijo prodajalca ali proizvajalca (v nadaljevanju garant).

Garancija garanta pravno zavezuje pod pogoji, določenimi v garancijskem listu in morebitni drugi spremljajoči dokumentaciji. .

Garant jamči za kakovost izdelka oziroma brezhibno delovanje v garancijskem roku, če ga kupec uporablja v skladu z njegovim namenom in priloženimi navodili.

Garancijski rok začne teči z dnem dobave izdelka. Obdobje veljavnosti garancije je opredeljeno na garancijskem listu. 

Pri uveljavljanju garancije veljajo garancijski pogoji, navedeni na garancijskem listu, ki je priložen vsakemu izdelku. Garancija se uveljavlja z garancijskim listom, kopijo računa za nakup izdelka, v določenih primerih pa tudi s kopijo računa za montažo.

Obrazec za vračilo izdelka v garanciji lahko potrošnik prenese na spodnji povezavi:vracilo-artikla-v-garancijo-gume-zivic

V primeru, da kupec želi dodatne informacije v zvezi z garancijo, lahko pošlje e-pošto na: : info@gume-zivic.si  ali pokliče na telefonsko številko spletne trgovine gume-zivic.si

031-340-850.

Neskladnost blaga

To poglavje velja le za kupce, ki imajo status potrošnika po veljavni zakonodaji. 

Potrošnik ima pravico uveljavljati jamčevalni zahtevek iz naslova jamstva za skladnost blaga. Potrošnik lahko jamstvo uveljavlja tako, da ponudnika o neskladnosti obvesti v roku dveh (2) mesecev, odkar je bila neskladnost odkrita. Potrošnik je dolžan neskladnost natančno opredeliti in ponudniku omogočiti, da izdelek pregleda. Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh (2) letih od dobave blaga. Potrošnik ne more zahtevati odprave neskladnosti, ki se pokažejo na izdelku po preteku dveh (2) let, odkar so bili izdelki prevzeti s strani potrošnika. Kdaj gre za neskladnost?

Blago ni skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar (subjektivne zahteve):

•             ne ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter nima funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugih lastnosti, kot je zapisano v prodajni pogodbi,

•             ni primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil ponudnika najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, ponudnik pa je s tem soglašal,

•             ni dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi,

•             ni posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.

Poleg navedenega iz prejšnjega odstavka, je blago neskladno tudi, ko (objektivne zahteve):

•             ne ustreza namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor,

•             ni take kakovosti in ne ustreza opisu vzorca ali modela, ki ju je ponudnik dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno,

•             ni take količine in nima značilnosti in drugih lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu ponudnika ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:

– za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,

– je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali

– javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.

Ponudnik je potrošniku zavezan dostaviti blago, ki je skladno s prodajno pogodbo. Skladnost blaga se ocenjuje na podlagi subjektivnih in objektivnih zahtev za skladnost, ki so opredeljeni zgoraj. V primeru, da blago ne izpolnjuje zahtev za skladnost se šteje, da blago ni skladno in ponudnik odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.

Ponudnik ne odgovarja za neskladnost blaga, če je potrošnika vnaprej posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost ter je kupec ob sklenitvi pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje. 

Ponudnik ne odgovarja za kakršnekoli neskladnosti, ki bi se pojavile, zaradi nepravilne namestitve kupljenih izdelkov, ki jih ni izvedel ponudnik ali tretja oseba, za katero je ponudnik odgovoren. 

Postopek in jamčevalni zahtevki v primeru neskladnosti

Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, po pošti ali mu pošlje obvestilo o neskladnosti na e-naslov: info@gume-zivic.si.

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti ponudnika v 2 mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost in ponudniku omogoči, da stvar pregleda.

Ponudnik bo na notifikacijo potrošnika odgovoril pisno, v roku osmih dni od prejema jamčevalnega zahtevka ter potrošnika obvestil ali je obstoj jamčevalnega zahtevka sporen. 

Rok Ponudnik ne odgovarja za neskladnosti na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar dobavljena. Šteje se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pojavi v roku enega leta od dobave blaga.

 

Jamčevalni zahtevki  

 V primeru pravilne notifikacije ponudnika o neskladnosti, je potrošnik, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen, da:

•             zahteva od ponudnika brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga. Da bi se  vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:

– je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali

– izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za ponudnika v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.

Ponudnik mora brezplačno vzpostaviti skladnost v roku 30 dni, odkar je kupec ponudnika obvestilo o neskladnosti. Ta rok se lahko podaljša za največ 15 dni, v kolikor je podaljšanje potrebno za dokončanje popravila ali zamenjave. 

•             zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska. Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

– ponudnik ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;

– neskladnost obstaja, čeprav je ponudnik poskušal vzpostaviti skladnost;

– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali 

– ponudnik je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da ponudnik ne bo  vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

•             Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero ponudnika obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe. Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik ponudniku na stroške prodajalca vrne blago. Ponudnik potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj. V enakem roku bo ponudnik vrnil sorazmeren del kupnine, kadar potrošnik uveljavlja zahtevek po sorazmernem znižanju kupnine. 

Potrošnik ne more odstopiti od pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. 

V kolikor se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler ponudnik ne izpolni svoje obveznosti. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero ponudnika obvesti o svoji odločitvi.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka.

Ponudnik odgovarja za neskladnost izdelka, ne odgovarja pa za nastalo škodo, zaradi nepravilnega ravnanja ali vzdrževanja. Ponudnik si pridržuje pravico, da reklamiran izdelek sprejme in pošlje na analizo. Če strokovne osebe, ki opravljajo analizo, ugotovijo napako zaradi nepravilnega ravnanja z izdelkom ponudnik reklamacijo zavrne, potrošnik pa nima pravice do uveljavljanja jamstva za skladnost blaga. 

Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe, lahko kupec odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerimkoli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom. 

Varnost

Ponudnik uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. V ta namen uporabljamo SSL certifikat, ki ga je izdala za to pooblaščena organizacija.

Pritožbe in spori

Kupci lahko reklamacijski postopek sprožijo tako da svoje zahtevke naslovijo na: M-ŽIVIC d.o.o., Škale 97b, 3320 Velenje ali na e-naslov info@gume-zivic.si

Postopek obravnave pritožbe je zaupen.

Ponudnik mora v petih (5) delovnih dneh potrditi, da je pritožbo prejel, sporočiti kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval, in ga ves čas obveščati o poteku postopka. Ponudnik si bo prizadeval po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno. Kupec lahko za sprožitev reklamacijskega postopka uporabi katerega od obrazcev, ki jih omogoča ponudnik, pri čemer uporaba obrazcev ni obvezna

Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Skladno z zakonskimi normativi ponudnik ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. 

Platforma za spletno reševanje potrošniških sporov je na voljo potrošnikom:Online Dispute Resolution | European Commission.